مهلت 48ساعته ترامپ برای پاسخ به اتهام سوریه روبه پایان است.تجربه وسابقه ترامپ نشان میدهدکه اووعده هایش راعملی میسازد.حال باآرایش جنگی تسلیحات وناوهای جنگی روسیه وغرب درمدیترانه این سوال پیش می آیدکه چه خواهدشد؟احتمال تبدیل این بحران به یک جنگ تمام عیارغیرمحتمل است زیراروسیه دربیخ گوش خودجنگی علیه خودرابه راه نخواهدانداخت پس تاحدودی ازمستعمره خوددفاع میکندکه پایش یه جنگ کشیده نشودتکبروخودبزرگ بینی احمقانه پوتین که دربرابرکشورهای فلک زده وابسته اش بجاست درمقابل ابرقدرتهاجایی نداردوطبیعیست که حساب سودوزیان منافع خودرابکندلذاتمام توان خودرادردوشیدن گاوشیرده خودمیکندولی موقع دفاع اورابعنوان کارت طلایی ووگرفتن امتیازمورداستفاده قرارخواهددادلذااین کارت درپشت پره ممکن است به قیمتی گذاف به حریف واگذارشودواین وسط سرمابیکلاه بماندکه هزینه های بیشماربرای حفظ اسد درسوریه راداده ایم ازسوی دیگرهم غرب خیال رویارویی همه جانبه باروسیه رادرسوریه نداردوفقط میخواهدتوازن بازی راازانتفاع روسیه خارج ویه خودمتمایل کندلذاحملات هوایی وموشکی وفشارسیاسی وتحرین نهایت اقدام غرب خواهدبودومترصدفرصتی دیگروبهانه ای جدیدخواهندماند.جامعه جهانی کشش یک شروع تازه درجنگ سوریه رانداردتنهامعاملاتی پشت پرده وظاهرسازی درپیداصورت خواهدگرفت که ازسفره سوریه فقط روسیه منتفع نباشد.
حق ناشناسان
خستگی.درماندگی واینهمه نامرادی.گاه آدم باتمام وجودمیخواهددل شکسته اش رابرداردوبه دورترین جای دنیاهمان مکان بی نام نشان که هیچکس ردش راهم بلدنیست برودآنجاکه دست هیچ حق ناشناس بی انصاف وخودخواه بی منطقی به اونرسدخودش باشدوزانوی غم خودش دربغلش که مزدسالهاعذاب کشیدن برای آسایش دیگران بی منت کردن نیست.کسی رامیسناسم که باگفتن اینکه ماهم زجرکشیدیم. تمام مصیبتهای دیگری درطول چندسال رابه آب جوی سپردوهیچ انگاشت.کسی نبودبه آنهابگوید اگرراست میگوئیدچرارنج خودرانگفتیدوچراصبرکردیدوعمروآبروی دیگری راهدردادیدوچرااکنون هم طالب همان وضعیداگررنج آوربود.این مردم راچه میشودفقط بفکردربردن خویش ندخودراجای دیگری نمیگذارندوازدیداونمینگرند.افسوس که خلایق عمرهاببادمی دهندازبرای دلسوزی وخیرخواهی وعاقبت باحرف وعملی مزدشان رابدمی پردارند.نمونه اش کادر درمان باعذاب الیم دههاماه مردم راحمایت ودرمان نمودندبقیمت جان خودولی درعوض تافرصت تعطیلی پیش می آیدجاده های شمال لبریزوجمعها جمع همه چیزفراموش میشودومزدجانفشانی میشودبی خیالی دولتمردان وحق ناشناسی و ناسپاسی مردم.امان ازاین خلق وامان ازاینهمه نامرادی وشکست.?...

نظرات