فرزندکعبه
صحبت ازشهادت مردی یگانه در14قرن پیش است.امااوکه بودکه بعدازگذشت1400 سال بازهم داغ ازدست رفتنش برجمع کثیری ازدرک کنندگان ومحبان وجودش بسیارگران می نماید؟ فرزندی ازتبارخوبان که آنقدرصاحب منزلت بودتولدش درخانه خداومرگش نیزدرخانه خدابود. اورابه عدلش می شناسندکه هرجااسم علی بیایداولین چیزی که به اذهان خطورکندعدالت اوست. حکمرانی مسلط برجان ومال خلق بودکه درعین اقتدارشب وروزازترس کمترین ستم ناخواسته یاکوتاهی جزئیی آرام وقرارنداشت.اگرچه معصوم وبری ازگناه بودامااطرافیانش که مبری نبودند.ناچارباسخت گیری بیشترافساربردهنه اسب سرکش تمناورانت خواهی نزدیکان می زد.اوهمان حاکم بلامنازع بودکه به آهن گداخته برادرش عقیل راازسهم خواهی بیشتربازداشت ودخترش راتنهابخاطرساعتی آویختن گردنبندی ازبیت المال وسپس بازگرداندن بی کم وکاست بشدت مواخذه نمود.اوخلیفه ای بودکه بزرگان قوم چون طلحه وزبیررابرفقراوضعیفان ارجحیت نداد.ازبیت المال همان سهم به آنان دادکه به مستمندخانه به دوش میداد. عدالت بی همتای اوکه جزبادانش وقدرت وتقوای بی نظیرامکان برقراری نداشت دشمنان کینه توزبزرگی برایش به ارمغان آورداماباکی از...